Методичні рекомендації щодо проведення самопідготовки

на групі продовженого дня

 

Завдання самопідготовки

1. Прищеплювати та розвивати навички систематичної самостійної роботи з отримання знань, умінь та навичок.

2. Навчати учнів раціональних прийомів роботи над завданнями із різних предметів.

3. Учити учнів організованості в роботі, прищеплювати навички культури праці.

 

Структура самопідготовки

І Організаційний момент

Підготовка робочого місця

 

ІІ Постановка мети та мотивація діяльності учнів

Вихователь чітко повідомляє зміст завдань, пояснює найбільш раціональну послідовність їх використання. На цьому етапі рекомендовано використовувати пам’ятки-алгоритми: «Як розв’язати задачу», «Як працювати над помилками», «Як підготувати якісний переказ», «Як читати мовчки», «Як готувати уроки з української мови, математики тощо».

 

ІІІ Самостійна робота учнів – основний структурний елемент самопідготовки.

Музика допоможе створити та підтримати емоційний настрій дітей. Слід пам’ятати, що самопідготовка – це не урок. У самостійній роботі необхідно уникати категоричних вимог. Поводитися спокійно, не заважати товаришам, дотримуватися порядку та тиші – це повинні усвідомити діти як обов’язкову умову успішної роботи.

Результативні форми роботи – використання консультантів (3-5 консультантів із кожного предмета, групова робота (5 учнів у групі).

 

ІV Підбиття підсумків самопідготовки

Відзначити, хто старався, кому було цікаво,хто працював сам та допоміг товаришеві.

Вимоги вихователя та вчителя мають бути однаковими. Тому необхідно організувати взаємовідвідування уроків та занять ГПД, вести зошит взаємозв’язку.

Демонстрування кращих учнівських зошитів.

Групова робота над помилками (аналіз типових помилок, повторення необхідних правил, аналіз задачі та ін..)

Після виконаних завдань з усіх предметів (якщо є час) можна проаналізувати окремі роботи, виконані сильними учнями, закріпити програмовий матеріал в ігровій формі з використанням технічних засобів навчання.